HåkanBråkan har SÅ rätt!

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3063885.ab





"Stockholmare är snobbiga. Stockholmare tror att de lever i någon slags världsmetropol, att de är något. Elitismen och den inbillade överlägsenheten där, det är det jävligaste." -säger Håkan Hellström säger Håkan Hellström i en norsk TV- intervju.

"Stockholmare tror att de lever i någon slags världsmetropol, att de är något. Elitismen och den inbillade överlägsenheten där, det är det jävligaste"

OJ så RÄTT han har!
Vissa påstår att han kanske inte borde yttra sig, med tanke på att han förmodligen oftast hänger i kretsar kring Stureplan, men det vet jag inget om, så det ska jag inte uttala mig om. Men jag tror och förmodar att han har lite mer vett i skallen än så.

Men vadå? Hahahah, det är väl inte bättre på Södermalm t.ex.? Om det var DET någon syftade på.

- Hej jag går med min fula palestinasjal lindad kring huvudet 100 varv så att bara tupén syns. Jag köpte den förresten på Myrorna i förrgår (Fast den finns att köpa ny och fräsch på H&M, men det är coolare med Myrorna, för jag tycker om att få gamla löss och hudavlagringar från Richard- 47.
- Hej, jag köper nya converse varje månad som jag snörpar åt hårt så att jag får blodstopp. Jag struntar i att skorna är obehagliga och alldeles för stora i hälen, jag kniper hellre foten, så att jag får muskelproblem resten av livet.
- Hej jag snor min morsas gamla glasögon från 60- talet och sätter in nytt glas, för jag vill se ut som en tönt med stora flaskbottnar på snoken.
- Hej jag går till Debaser på helgerna i mina fula 50- talskläder som är så fula att det skulle få vem som helst att hoppa högt av rädsla ute i dagsljuset. Jag dansar som en käring också.

Det är ju faktiskt så jävla sant. Jag har bott här i alla mina 24 levnadsår och det står jag för stenhårt, men jag kanske inte är så stolt över det alla gånger. Jag skiter väl egentligen i att det är på ett visst sätt och eventuellt kanske värre på vissa områden, som tex. Stureplan och diverse tillhåll som många tar som exempel, även jag.
Jag bor i ett område där befolkningen med största sannolikhet inte ens kan peka ut de olika stadsdelarna på Stockholmskartan. Det kan inte jag heller för övrigt.
Jag prioriterar vart jag ska spendera en utekväll eller vart jag ska shoppa, men i största allmänhet, är det samma skit överallt.

Stockholmare är inbitna, sura, egoistiska, snobbiga, jobbiga, snåla, spydiga, kaxiga och jävligt självupptagna och stressade individer. Jag spyr.

På ett sätt är jag jävligt tacksam för att jag är uppvuxen här ute i skogen, för det finns inte lika mycket av "det" här.  Men även här ute så finns det såklart vidriga Stockholmare, jag är ju en av dom också såklart!

Det var ju kul att just Håkan uttalade sig om detta, som faktiskt kommer från min favoritstad Göteborg. Jag har inte varit där särskilt många gånger, men jag kan berätta att första gången som jag satte min fot där var för fyra år sen. Jag steg av tåget och jag kände bara ett härligt lyckorus. Jag skulle bara spendera 3- 4 timmar i staden och jag kan berätta att det var med en fet ångestklump jag satte mig på tåget igen, jag ville inte åka hem!
Andra gången jag var där, bekräftades det, det här var verkligen en stad som jag uppskattade tusen gånger mer än vad jag nånsin kommer uppskatta min så kallade hemstad.
Hux flux vart allt så trevligt! Alla människor såg så avslappnade och harmoniska ut. Ursäktade man någon för att fråga efter vägen, fick man inte bara en vägbeskrivning utan man fick även en hel pratstund! Och tro mig, det VAR verkligen så!

Inte för att Göteborg har med den här artikeln och göra egentligen. Det var bara härligt att uttalaren kommer från just den stad som jag mer än gärna skulle vilja kalla min hemstad. Det kanske jag ska börja göra ändå, vem fan bryr sig?

Kanske lika bra att jag säger med en gång, att det här är ju Min uppfattning av Sthlm och jag menar inte att det inte går till såhär på flera ställen i landet, men det kan jag ju inte uttala mig om, eftersom det faktiskt bara är Stockholm jag bor i.

Kommentarer
Postat av: Göran

Ord och inga visor!! ;)

Postat av: Sjökapten EVa

Det var ju inte ens sant. Alla är lika dryga på söder, där är de ju nästan drygare. Alla ska ju vara coola överallt. Men gbg kanske är lite bättre i och för sig. Jag tycker fortfarande vi ska flytta dit. MVH/Din enda vän

2008-08-09 @ 19:38:31
URL: http://stfd.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback