Svartkäft och gaphals

Åhh vad mumsigt det är å dricka rödvin i mängder!
Och Åååh så kolsvart i käften man blir. Läpparna och tänderna är så jävla svarta att man kan tro att man har har legat i -30 grader i ett dygn. Mors lilla Olle i blåbärsskogs- helfvetet Here I come!

Om man nu hamnar i en sånhär kölsvart situation och ska visa sig bland fölk, så är det ju bra att ta till en tandboöste. Har man ingen tandbörste så kan man ju rispa med händerna, det brukar alltid funka! Men som sagt, en tandborste är ju guld värd!

Varje morgon och kväll när jag borstar gaddarna så tittar jag på den otroligt vackra tandborsten som står i tandborstköppen. Den är ungefär 1 dm lång och är knallrosa med nån sorts prinsessa på. Men borstet är kölsvart. Det beror på att Vargen brukar låna den när hon är här och dricker rötjut va.

Tandborsten har en ganska lång historia bakom sig och jag kan därför inte med och slänga den hur skabbig den än må vara.

Efva sa en dag när hon var hemma hos mig; Men den där tandborsten var ju jag med och köpte. David skulle köpa den till Alex i födelsedagspresent.
Jahaa jasså?
När julen närmade sig, ville Jennie ge min katt en present, så då snodde hon med sig den rosa lilla tandborsten från Alex (oöppnad) och slog in den i julgranspapper och gav den till Eddie.
Och på den vägen är det. Thérèse Varg var lite kölsvart en dag när hon var här, och tog till första bästa börst. Och den förblev sedan hennes.
Jennie premiärlånade förresten den också, då hon beslutade sig för att sova kvar här, samma kväll som Eddie hade fått den.

Herre Jisses vilket onödigt vetande, men jag tycker det är roligt
Här får ni se med egna öron, vilken dundertandborste jag talar om!


 Ok, sååå kölsvart är den väl inet då

Kommentarer
Postat av: jennie

hahahah lilla tandborsten då!

2008-08-16 @ 11:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback