Råttmysteriet är löst. . .

Mysteriet är löst!
Svaret på varför mina inneboende katter ligger raklånga med utsträckta armar i timtal ett par gånger i veckan är:


En RÅTTSAMLING!

Lika förvånad blir jag varje gång det är utdelning av råttor och det inte hinner gå mer än 2 minuter innan råttorna är borta. Vissa katter trycker i sig hela råttan rakt av, och en del katter gömmer dom under byrån i hallen.

Såhär kan det se ut när man försöker dra fram råttorna ur sitt gömställe:






En dag i fiol då jag skulle flytta byrån fick jag mitt livs chock. 17 små sargade råttor tittade fram med sorgsen blick.
Människor kan se ut på väldigt många olika sätt, även råttor:


Den här råttan måste ha haft änglavakt och lär ha åkt med en
väldans fart under byrån, för han har ju hela skinnet behållet.


Även den här lila (?) råttan ser ganska välbehållen ut.


Släkt med råtta nr ett tror jag, samma platta svans. Något blåare.


Den här stackars misshandlade skräcködlan måste ha levt ett syndigt liv innan detta, och det kände nog Eddie på sig. Själv vart jag ganska rädd när jag skulle sopa upp råttan med sopskyffeln, samtidigt som jag inte kan låta bli att tycka synd om den.


Den här är fin, och man kan ju nästan återanvända den. Eller så
ska jag köpa den en bur.


Här har ni en sånhär stackare igen. Men även råttor kan vara
gråhåriga och flintis.


Den var nog fin innan misshandeln.


Den här stackarn fryser nog med tanke på att all päls är avrispad och svansen
ser ganska avkapad ut.


Jag förstår att dom färgade råttorna ser mest välbehållna ut, det finns
väl inga färgade råttor? Skärpning Råttindustrin. . .


Det här är inte bara en råtta, det är en råtta med yvig päls med maskar i!


Svansen åker alltid i först har jag märkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback