Uppdrag granskning

Efter att ha tillbringat TVÅ hela dagar på min farfars nya serviceboende, blir jag hysteriskt mörkrädd och livrädd för att bli gammal.
Jag finner inga ord just för tillfället.
Undrar vad som når ut bäst? Att ringa Aftonbladet, Expressen, Insider med Robban Äschelberg eller ska man ringa Svt och Uppdrag granskning?
TVI BLÄH och enormt HAT känner jag för tillfället, jag är så förbannad att jag kokar sönder inombords.
Drygt 9000 spänn ska dom jävlarna ha oxå, för ynka 30 kvadratmeter där man inte ens får möblera som man vill.
Käringarna på 50 bast gled väl in på ett bananskal för 30 år sen, UTAN utbildning och får inget annat jobb och av den anledningen jobbar dom kvar. Jobbat 25 år för länge tror jag.
De unga tjejerna, trevliga dock, som inte kan någon svenska,  har väl blivit tvungen att ta tjänsten eftersom det är det enda yrket där dom blir mottagna. Inte av mig iofs.'

Hahahah det roligaste med folk som jobbar inom vården, är hur dom pratar med dom anhöriga. Dom tror verkligen att man är helt jävla pantad och okunnig, och tror att dom kan lura i en vad som helst! Dom står alltså och blåljuger en rakt upp i fejjan, för att skydda sig och sina s.k. arbetskamrater. Kära lilla du- jag har säkert 24 års mer erfarenhet än vad du har och nånsin kommer att få, och bättre utbilding inom området för den delen- så håll käften och ta det är med någon annan, din chef kanske? Som också är dum i huvudet för övrigt.

HAT HAT HAT!!!

Kommentarer
Postat av: jännö

vi borde bygga oss ett eget vårdhem för din farfar och andras farfäder och mormödrar! katt och hundhemmet kan vara på bottenvåningen. gammlisarna mår nog bra av att få gulla med alla djur i källaren... vi behöver alltså ett rätt så stort hus att vara i. och en stor tomt så alla hundar och gamlisar kan springa runt... fixar du? det lät som en framtidsplan

2008-11-13 @ 15:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback