Höstrus

Hösten är här. Vinden blåser i peruken.  Rött, grönt, gult och orange vart jag än mitt huvud vänder.
Jag tar en dag i sänder.
Löven är blöta och jag ramlar omkull och slår upp skallbenet. Glasögongen flyger av och fastnar snett på en tallegren. Ekorren tittar ut.
Jag tar upp ett Ek- ollon och gnager på.
Jag värmer mitt te så varmt att jag bränner upp hela käften. Tungan blöder.
Jag tar fram min dagbok och sätter på mig mina raggsockor. Sätter mig framför ugnen och låtsas att det är en öppen eld.
Lyckoruset far genom kroppen.
Jag tar fram cykeln.

Nämen för att lägga tyngd på den seriösa sidan inom mig. Jag älskar hösten! Det ÄR verkligen den bästa årstiden. T.o.m. vintern kan vara rolig. Jag är glad och skrattar mest hela dagarna. Sommarpressen och stressen är lagd bakom mig och jag ser bara ett långt lyckorus framför mig!

Sla, jag vet att du brukar läsa min blogg... Så jag vill passa på att säga att jag är så extremt glad när du är glad! Och du är starkare än starkast! Och tack för dina fina ord i bloggen.

Det handlar om fokusering (haha) Och det vill jag även passa på att hälsa till Konkaronka!

Och även till alla andra... Det handlar om FOKUSERING!

Tack och hej Leverpastej, som en gammal kärlek till mig brukade avsluta sina dagboksinlägg med. Jag nämner inga namn, men det rimmar på stjärt.





                                            


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hejsan söt :) Du har väl inte missat att du kan vinna presentkort på Gina Tricot till ett värde av 3000kr i min blogg ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback